dinsdag 18 december 2007

Het gaat nu echt beginnen........

Woensdag aanstaande wordt ik opgenomen voor de chemo in het AMC. Ik heb maandag een gesprek gehad met de artsen en zij hebben mij verteld hoe het hele proces in zijn werk gaat:

  • Woensdag opname en start met de chemo ( dmv infuus)
  • 7 dagen lang s'ochtends een infuus met de chemo
  • 4 a 5 weken in het AMC blijven om uit te zieken
  • Eventueel een verlenging met 2 weken indien er complicaties optreden
  • Dan naar huis en aansterken
  • Na circa 4 weken weer naar het AMC en dan de stamceltransplantatie ondergaan ( indien alle kankercellen zijn verdwenen)

Zo, dat wordt dus een heftige periode! Ik lig gelukkig niet in een isoleertent en kan dus gewoon bezoek ontvangen. Afhankelijk van hoe ik me voel ( dagelijks te peilen) ontvang ik uiteraard graag bezoek van 6 weken ziekenhuis zijn waarschijnlijk erg lang en saai.

Ik hoop dat ik me niet al te ziek ga voelen. De artsen kunnen niet aangeven hoe ziek ik zal worden, er zijn patienten die er fluitend doorheen fietsen, maar ook die serieus ziek zijn.

Ik had vorige week al mijn hoofd kaal geschoren, om te voorkomen dat ik bij eventuele haaruitval dagelijks geconfronteerd wordt met die plukken.....volgens de artsen is er ook een kans dat ik helemaal niet kaal zal worden!

We gaan zien hoe het allemaal loopt! Ik zie er als een berg tegenop, maar ik weet dat ik beter kan worden en dat wil ik uiteraard ook!!

Geen opmerkingen: