zaterdag 22 december 2007

De eerste dagen chemo achter de rug...

Donderdag 17 december jl. ben ik opgenomen in het AMC en vrijdag heb ik mijn eerste chemokuur gekregen.

Maandag een gesprek met de arts gehad...het aantal blasten in mijn beenmerg was flink gestegen! Zit nu al op zo'n 30% en dat is erg slecht! De artsen vonden het moeilijk mij dit te vertellen omdat veel dingen voorspoedig leken te gaan. Dit was een flinke domper. Het betekent dat de chemokuur zwaarder zal worden en de prognose een stuk slechter.

Ik krijg nu zes dagen achter elkaar chemo. Dan drie weken uitzieken in het ziekenhuis en vervolgens weer een chemo.....

Tot op heden heb ik nog geen bijwerkingen, maar die schijnen ook meestal pas op dag 7 te voorschijn te komen. Ik blijf positief!!

Algemene info:

Ik heb een directe telefoonlijn op mijn kamer: 020-7959194
Ik lig op kamer nr.107 afdeling F-Zuid AMC Amsterdam
Bezoekuur: 14:00 - 20:00

Ik ontvang graag bezoek, geeft me afleiding en zorgt er voor dat de dagen veel sneller gaan!

Denk eraan als je komt:
  • ik mag geen bloemen of planten op de kamer
  • kom niet als je verkouden bent, een keelontsteking hebt, kucht of anders ziek bent
  • geen huisdieren mee
  • geen eten of snoep voor mij meenemen. ( Ik mag enkel kiemvrije voeding)
  • Handen wassen bij de ingang!!

Geen opmerkingen: